środa, 19 października 2011

żuczek

żuczek do żaczka
nigdy nie zawitał
a przecież o drogę
bardzo grzecznie pytał
pliszki kaczki
czajki baranka i kruka

pliszka dała mapkę
żuczek z mapą szuka

kaczka podała kurs
i ścieżkę jak trzeba
lecz we mgle nasz żuczek
poleciał do nieba

ale zaraz wrócił
i zapytał czajki
szczegółowy opis
wsadził między bajki

pobiegł do baranka
(czajka jeszcze tłumaczy)
baranek dostojnie
spytał co to znaczy?
jaki żaczek? co za żuk?
bał się przeinaczyć

zaraz spytał żony
czy by mógł głos 
zabrać jakże ceniony
w kwestii tej tutaj

i weź tu teraz żuczku
drogi sobie szukaj
kruk przeleciał tylko
ser trzymając w dziobie
skrzydłem tylko machnął
a radź żuczku sobie
ja dzioba nie otworzę
nie ma w ogóle mowy
zbyt wiele kosztował
sera kawał nowy

i żuczek do żaczka
nie przyszedł
a szkoda
bo wielka w takim
żuczku w żaczku
byłaby uroda



7 komentarzy:

  1. To są niecne insynuacje!
    Zdarzają się sytuacje
    gdy baranek odmawia i udaje głupka
    ale nie z żuczkiem. Żuczka chętnie kupka
    zwierzątek przygarnie do grona.
    A jeśli jeszcze z żuczkiem
    do żaczka trafi żona... ;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. to żuczek rozprowadza te ohydne ploty
    nie masz dziś w świecie dawnych dziadów cnoty
    cygańskiej fantazji w postonku na drzewia
    choć może i jest...nie jestem pewien;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest...jest!!!!:)))))

    miło zajrzeć tutaj
    i nie mówić NIC:))))
    siedzieć,gmerać w kawie
    nawet jako widz.
    bardzo trudna sprawa!
    Lecz czasem się uda!
    Takie to się w żaczku
    przydarzają cuda!
    Co do żuczka: myslę,
    ze on kiedyś trafi
    do Zaczka,
    tylko
    musi
    teraz
    być na fotografii:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Z żuczkiem wiąże mnie to, że nigy nie zajrzałam do Żaczka... ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Choć czajka tłumaczy,
    Lecz to nic nie znaczy.
    Bo żuczek nie trafi,
    Bo nie potrafi.

    Na Asję poczeka,
    Przyjedzie, z daleka.
    I razem przybędą:
    Asja z kolegą!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudny wierszyk Wiesiu i fotka w żuczka też! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miło gościć wierszyki pod wierszami. Miło gościć wszystkich was. Mam nadzieję, że nie przynudzam. Asju jeszcze się w żaczku spotkamy, choć ja mam dalej;))))

    OdpowiedzUsuń