poniedziałek, 26 września 2011

poproszono mnie

o referencje
a straszną mam demencję
lecz żem " życzliwy"
z reguły
więc szybko jakieś bzdury
na poczekaniu 
że obywatel godzien i w staraniu
nie masz lepszego
a jaki kompetentny -
można liczyć na niego
jak coś powie - to mądrze!
nie pije nie pali - a skądże?!

no może trochę smutny
ale cóż... ten los okrutny
już taki
żona mu się dała we znaki
bo........ zaciągnęła dług
karciany
syn wraca nad ranem
pijany
a jego samego- nie rzadko
widywano z sąsiadką

teraz po zastanowieniu
myślę że siedział
w więzieniu
bo tak mu z oczu patrzy
źle
że czasem to aż... aż boję się
ma cztery tatuaże
jak kiedyś był na plaży
to widział je dozorca
chyba żebrze wciąż na dworcach
na piwo albo wino
i psy z okolic giną
też ponoć jego sprawka
a zdemolowana ławka
to jego jest zasługa
no żywcem go od pługa
oderwano
już w szkole go się bano

zus-u nie płaci wcale
a kiedyś w karnawale
smucił się specjalnie
przyczynił też się
walnie
do tornad i powodzi
jak również i do tego
że wyjeżdzają młodzi
do pracy za granicę

acha!... miękką ma prawicę
gdy tak ją czasem poda

ale to dobry człowiek
i szkoda go
no szkoda

9 komentarzy:

  1. Bardzo mi się ten wierszyk podoba.
    Powody są dwa: treść i forma!
    Ale to u Ciebie,Wiesiu,norma:)))
    i po co Ci taka "krytyka"?:)))
    To ja już zmykam...

    OdpowiedzUsuń
  2. krytyka jest potrzebna
    bo jak jest krytyka
    to wszystkie mięśnie pracują
    a nawet grdyka;)))

    OdpowiedzUsuń
  3. aż się boję wrócić do domu

    OdpowiedzUsuń
  4. Strasznie długi! nie doczytałam do końca!:( znaczy się nie jestem targetem:( lubię krótkie formy, szybkie, zwinięte w dwie trzy zwrotki, no ale ja jestem troglodyta :(((
    :)
    EwaP.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewo :)))Nie jest wcale długi jakbym zapisał go w linijkach na kartce wyszło by ze cztery wersy;)))

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja właśnie potrzebuję referencji! Może dokonam przekładu tego wiersza poprzez Google Translator i będzie jak znalazł! :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Asju :))).Podmiot liryczny chętnie wystawi potrzebne referencje. Sam jest jak translator to może i po angielsku:))))

    OdpowiedzUsuń
  8. Asju, a ja będę świadkiem, że to wszystko prawda!;)

    OdpowiedzUsuń